BG Nederland

partner in duurzaam onderhoud

BG Products werkt wereldwijd samen met een netwerk van onafhankelijke distributeurs. VOJA Handelsmaatschappij BV (handelend onder de naam BG Nederland) heeft in Nederland de exclusieve rechten om BG services en producten te vermarkten.

BG Nederland zet zich in voor het onderhoud van voertuigen door middel van hoogwaardige
Automotive Maintenance Services aan:
- brandstofsystemen
- motoren
- transmissies
- remmen
- stuurbekrachtiging
- koeling
- aandrijving
- climate control systemen

We leveren kwalitatief hoogstaande producten en apparatuur aan dealers en universele garagebedrijven voor het uitvoeren van de BG Automotive Maintenance Services op het voertuig van de consument. De BG Services, producten en oplossingen vinden daarnaast ook hun weg naar andere markten zoals bedrijven in de transport-, infra-, marine- en industriesector.

Om van toegevoegde waarde te zijn in het Nederlandse automotive landschap, richt BG Nederland zich met haar partners op het verhogen van het duurzaam rendement voor het bedrijf, wat direct een gunstig effect heeft op de binding met en de tevredenheid van de eindgebruiker.

Daarnaast, om het belang van goed onderhoud over te brengen, neemt BG Nederland de tijd om haar service adviseurs te trainen. Onderdeel van deze training is het volgen van BG University (BGU), waar onder andere de kennis van de auto-industrie, onderhoudsproblemen en -oplossingen, en het correct gebruik van chemische producten en tools aan de orde komen.

In de moeilijke dagen na de WO II stonden 7 veteranen op met moed, genialiteit en een droom om iets groots op te starten.

Deze 7 ondernemers hadden jarenlange ervaring in de automotive industrie voordat zij in 1971 samen kwamen om BG products te vormen. Zij wilden hun nieuwe bedrijf baseren op de bijdrages van mensen die samenwerken in een gemeenschappelijke zaak: het verkopen van kwalitatief hoogstaande automotive producten.

Eind 1971 kwamen de eerste twee BG producten op de markt: Engine Tune-Up en RF-7. In het eerste volledige werkjaar verkocht BG iets meer dan een half miljoen aan producten. In 1973 groeide BG met 17%. Het jaar erna was de groei 20%. Sinds 1971 laat BG, jaar na jaar, een imposant groeipatroon zien.

In de jaren 80 werd de leverancier van alle BG chemie verkocht aan een nieuw bedrijf, Witco; zij besloot al snel de Wichita fabriek te sluiten. BG kocht deze fabriek en startte met het produceren van haar eigen producten. Met een Research en Development laboratorium en het eigen productieproces, ontwikkelde en patenteerde BG nieuwe producten.

Het onderhouden van moderne motoren vraagt steeds meer expertise. BG heeft daarmee gelijke tred gehouden middels gedetailleerde, uitgebreide educatie programma’s. Dit heeft geresulteerd in de oprichting van de eigen BG University in 1999 en het ontwikkelen van de BG Certified Service Adviser Training website in 2011.

In de loop van de tijd met wisselende technologieën heeft BG stand gehouden door de strakke regie van haar leiders in een lijn van succes, die begon met de 7 gepassioneerde, ondernemende oorlogsveteranen.

BG Manufacturing Facility-TankFarm